HTML

Bamboo

Életem dolgai, receptekkel fűszerezve.

Friss topikok

Linkblog

hobbik

2008.03.05. 16:04 :: bamboostick

Ma két ember is boldogabb lettem, az általam nevelt kefirgombáktól.
Norbi duci tréning eddig minden nap teljesítve. Nem is annyira rossz, megmozgat.
Új hobbim a házi kenyérsütés
Francia kenyér recept (ez bizonyult nekem eddig a legegyszerűbbnek, amit kézi dagasztással és sütőben sütéssel kell csinálni)
60 dkg liszt
4 dkg élesztő
1 dkg só
1 dl olaj
5 g cukor
3 g sikér
1 kh aszkorbinsav
3,5 dl víz
Az élesztőt belemorzsolom egy tálkába ráöntök egy kis vizet és beleteszem a cukrot. Ezt hagyom állni egy kicsit, addig egy jó nagy tálba beleszóróm a lisztet, sót, sikért, aszkorbinsavat, hozzáadom az olajat, az élesztős keveréket és még annyi vizet, hogy puha tészta legyen. Ezután meleg helyen 50-60 percig kelesztem. 4-5 hosszúkás rudat formázok a megkelt tésztából. Kivajazott tepsire teszem és még 20-30 percet kelesztem. A tetejét megkenem hideg tejjel, majd 200 fokon kb. 35 percig sütöm.
Finom lett, az egész családnak ízlett.
Tegnap szereztem be bioboltban a hozzávalókat. Árilag nem is volt olyan vészes. Aszkorbinsav általában nagyobb gyógyszertárakban van kimérve. Érdemes utána vagy üvegbe vagy nejlon zacsiba rakni, mert megbarnul. A sikér még szejtán, vagy búzahús néven is szokott futni. Jah én még plusszba raktam bele még kis burgonyapelyhet, nem tudom miért, de így éreztem jónak. Az ösztöneimre hallgattam. Baj nem lett belőle.
Bioboltos kalandozás után, gondoltam, majd egyszer elkezdek csírákat is termeszteni, én szeretem őket, finomak, egészségesek, és olcsóbb ha én termesztem mintha venném.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bamboo.blog.hu/api/trackback/id/tr75366867

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása